در هفته‌های اخیر، اخباری درباره مسمومیت سطحی برخی دانش‌آموزان در مدارس مختلف منتشر شده و همین امر به موج‌سواری رسانه‌های معاند و جریانات غربگرا در داخل کشور منتهی شده است.
در هفته‌های اخیر، اخباری درباره مسمومیت سطحی برخی دانش‌آموزان در مدارس مختلف منتشر شده و همین امر به موج‌سواری رسانه‌های معاند و جریانات غربگرا در داخل کشور منتهی شده است.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، بلافاصله پس از انتشار اخبار مربوط به مسمومیت دانش‌ آموزان، دستگاه‌های مختلف نسبت به پیگیری علت حادثه اقدام کرده و بر عزم جدی برای برخورد با عاملان این سلسله حوادث تاکید کردند.

با این حال جریانات ضدانقلاب در ادامه تلاش‌های ناکام قبلی خود برای ضدزن نشان دادن مذهب در ایران، سعی کردند این اقدام را پروژه‌ای برای منع دختران ایرانی از تحصیل نشان داده و با تحریک خانواده‌ها و دختران نوجوان، آتش فتنه‌ای که مدتهاست خاموش شده را شعله‌ور کنند.

نگاهی به نوع تیترزنی و گزارش‌های رسانه‌های غربی از این موضوع نشان می‌دهد که ماجرای مسمومیت دانش‌ آموزان را باید در ادامه دیگر تلاشها برای اتهامات حقوق بشری به ایران دانست که به زعم استراتژیست های غربی، فرصتی برای فشار مضاعف بر مردم ایران و امتیازگیری‌های سیاسی پدید می‌آورد.

اما موج‌سواری جریانات ضدانقلاب و همراهی برخی چهره‌ها در داخل با این سنادیوسازی درحالیست که مدعیان حقوق بشر، سالهاست چشم خود را بر روی قتل‌ عام دانش‌آموران در مدارس آمریکا بسته‌اند و هیچ‌گاه نگران هراس خانواده‌های آمریکایی از فرستادن فرزندان‌شان به مدارس نشده‌اند.

گزارش «adirondackdaily enterprise» حاکیست، از تیراندازی مرگبار سال ۱۹۹۹ در دبیرستانی در ایالت «کلرادو» که منجر به کشته شدن ۱۲دانش آموز و یک معلم شد، آمریکا تاکنون خشونت با سلاح گرم را در ۲۹۸ مدرسه با جمعیت ۲۷۸ هزار نفری ثبت کرده است.

این خشونت‌های با سلاح گرم، به کشته شدن ۱۵۷ دانش آموز، معلم و پرسنل مدرسه و مجروح شدن ۳۵۱ نفر دیگر منجر شده و تعداد نامشخصی از دانش آموز مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه و دیگر اختلال‌های روانی شده‌اند.

از سال ۲۰۱۸ تا تیراندازی سال گذشته در دبیرستان «آکسفورد» در ایالت «میشیگان»، ۸۷ تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است و این روند در ماه‌های اخیر شدت بیشتری نیز گرفته است.

با این همه، در رسانه‌های غربگرا و نهادهای حقوق‌بشری هیچ سخنی از این جنایت‌ها نیست و در عوض مسمومیت دانش آموزان ایرانی تیتر خبرها می‌شود، بی‌آنکه این مسمومیت‌ها، مانند آنچه در مدارس آمریکایی در حال وقوع است، به جان باختن دانش‌آموزان و یا حتی بیماری‌های حاد منتهی شده باشد.

البته انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی با دستگیری جریانات دخیل در ماجرای مسمومیت ها، راه برای روایت‌سازی‌های دروغ و اتهام‌زنی به نظام را ببندند، اما افکارعمومی نیز باید هشیار باشد که کدام جریانات در حال بهره برداری از مشکلات دانش‌آموزان ایرانی هستند و این سوءاستفاده‌گران چقدر در ادعای دفاع از تحصیل دختران و پسران صادقند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۷ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها